pondělí 29. září 2014

První australský koupání a BBQ!

Dneska se nám teploty vyšplhaly až ke 30 stupňům a co se jinýho dá dělat o prázdninách, když máte volno i v práci? Jednoznačně pláž! Po tom, co jsem si konečně na poště asi po 2 měsících vyřídila RSA card, jsem vyrazila na Bondi. Plán byl hezky zrelaxovat, přečíst si knížku, ale protože jsem toho zas moc nenaspala, tak jsem to na pláži za šumění vln pěkně rychle zalomila (a probudila se jak jinak než trošičku připálená). Po chvíli mi psali Kuba s Káťou, co dělám, že mají volno, tak se ke mně po chvíli připojili :)


Káťa se jako první odhodlala a šla skočit do vody (která je mimochodem ještě pěkně studená, podle internetu má nějakých 19 stupňů). Řekla jsem si, že já už jsem v Austrálii taky už docela dlouho a ještě jsem ani nezaplavala, tak jsem zaťala pěsti a skočila tam taky. Prostě parádní zážitek, připadala jsem si zase jako malý dítě :D ... Každopádně zas takovej 'odvaz' to nebyl, protože australský děti se tu na plážích koupou hned po zimě, jakmile přestane pršet a aspoň na chvíli zasvítí sluníčko... Otužilci!

A co jsme ještě dneska viděli? Bondi Rescue Team zachraňovat topicí se slečnu! Všechno naštěstí dopadlo dobře. Plavčíci pláž neustále monitorujou, jak kvůli topicím se lidem, tak kvůli žralokům a dokonce i zlodějům! Na YouTube je pořad s názvem Bondi Rescue, kde sledovali chlápka, co se podezřele potuloval po pláži a nakonec vážně ukradl peněženku a oni ho chytili!

Autíčko, kterým se plavčíci přiřítili, když uviděli slečnu se topit

A hezky se surfem do vody na pomoc



Včera jsme byli s 'ex-spolubydlícíma' z Ashfieldu na Coogee Beach na BBQ :) Na plážích jsou tu volně přístupné grily, které si může kdokoliv bez poplatku půjčit a u moře si udělat parádní barbecue!

otužilci na Coogee beach


...Jambo v záběru :D

Coogee při setmění

pořád jako malý...

Naše grilování! Dokonce jsem ochutnala (jako už několik let vegetariánka!!) klokaní burger. Nic extra to teda nebylo, chutnal trošku jako hovězí, ale k masu se kvůli tomu asi zatím vracet nebudu.

A co by to bylo za akci bez pořádnýho selfie

A pak jsme taky zašli do australskýho kina s mega popcornem a mega colou!


A na co bych skoro zapomněla.. Poreferovat o australským fenoménu jménem Vegemite. Stačí se podívat na barvu a na složení (droždí a sůl) a musí vám bejt jasný, proč to jedí snad jen Australani a nikomu jinýmu to nechutná. Australani si to mažou na toast a nebo na toast s máslem. Já měla teda verzi bez másla a Vegemite chutná trošku jak sojová omáčka, je to slaný, trošičku hořký.. Na chlebu opravdu specialitka :D






Žádné komentáře:

Okomentovat