pondělí 1. září 2014

První jarní den!

Dnes máme první jarní den (jaro tu mají od prvního dne v září do posledního dne v listopadu, hezky 3 měsíce a nikdo si nemusí pamatovat data jako my :D) a konečně výlet! S moji novou spolubydlící Lenkou jsme si udělaly dneska krásnej výlet do Taronga Zoo. Počasí nám přálo a 23°C v zimě mě naprosto uchvátilo. Nejvíc jsem se těšila na klokany a koaly! Sice jsem doufala, že si koalu pochovám a klokana pohladím, ale i tak to bylo skvělý. Do Tarongy se dostanete z centra ze stanice Circular Quay každou půlhodinou ferry za necelých 15 minut. takže kromě výletu do ZOO jsme měly i parádní výlet lodí! Pohled na Sydney Opera House a Harbour Bridge byl z ferry nezapomenutelný :)
Cesta do Zoo a Sydney Opera House 

Kromě klasických zvířat, jako jsou sloni, žirafy a zebry jsme viděly i klokany všech druhů, koaly a tasmánskýho čerta!

Najdi kamzíka


Lenoch klokan se opírá o ocas

Místní slepice, nevím, jestli je chlupatá nebo co :O

A klokánek nám ukázal, co si o nás myslí

Koaly byly nezapomenutelný! Jsou trošičku menší, než jsem si představovala a vážně jenom spí! Línější zvíře jsem asi neviděla. My je samozřejmě viděly jen spokojeně chrupkat ve větvích stromů. Ale i tak jsou úplně úžasný!
Dokonce je možné se s koalou vyfotit, ale bohužel si ji nemůžete pochovat. Kdyby se s ní totiž chtěl v náručí fotit každý, tak se chudák koala ani pořádně nevyspí, denně totiž musí naspat 20 hodin. 


Leháro

Lemur, taky krásný zvířata

Potkat něco takovýhleho ve volný přírodě, ani nevím, jeslti ze strachu stihnu hodit nohy na ramena!

Cesta ze Zoo, já společně se Sydney Harbour Bridge a Sydney Opera House v dáli


Za těch necelých 8 týdnů, co tady jsem, jsem už zvládla 'dát výpověď' (smlouvy tu asi neexistují) ve dvou pracích, ve wrapech a v Onyxu. Stejně tak mi v Onyxu stačili za tak krátkou dobu nezaplatit jeden týden a radši, než to z nich páčit (což by se nakonec možná ani nepodařilo, protože jsem se o to trošku pokoušela), se na ně vykašlu a najdu si něco jinýho. Taky se mi poštěstilo a našla jsem si práci jako servírka v jedné italské restauraci a zároveň wine baru, kde budeme mít dokonce degustace, abysme věděli, jak víno chutná a jak ho doporučit zákazníkům.

Od školy budu mít koncem měsíce 6 směn na zkoušku v pětihvězdičkovým hotelu Sofitelu, tak se dost těším. Pokud se jim navíc budu líbit, tak si mě tam nechají! Tak mi prosím držte palce! :)


Na sváče o přestávce ve škole, kavárny tady mají božský!

základy baráku z trubek, stěny ze sádrokartonu, to to pak rychle prochladne



Supermoderní město Sydney s dřevěnýma eskalátorama ve vlaku/metru


Čím si mě, kromě příjemných kolegů, dostala nová práce, je i to, že majitel, jakmile mě uviděl, tak na mě promluvil česky a česky se mě zeptal, jak se mám! Teď navíc máme i Českobudějovickej budvar jako speciál. Není to sice Plznička, ale i tak bomba! A když jsem se ptala majitele, proč máme Budvar a ne Plzeň, tak říkal, že má taky radši Plzeň, ale Budvar dává skleničky:D
Budvar je tady docela oblíbenej, čekala jsme takhle jednou večer na bus a co nevidím.

Jelikož tady máme zimu a období dešťů, poslední 2 nebo 3 týdny opravdu jenom pršelo. A když prší, tak vážně prší pořádně. Asi jediné boty, co nepromoknou, jsou gumáky, ostatní nemají šanci. Včera a dneska jsme měli nádherně, ale další dny má už zase pršet. Ale uvidíme, počasí se tady mění z minuty na minutu (a to doslova, šla jsem si na vlak, v džínách a  světříku, sluneční brýle na očích a říkala jsem si, jak je krásně, že jsem si snad měla vzít šaty, minutu na to slejvák jako blázen!)



Papoušci cestou na vlak :)

 Škola začíná být složitější, máme spoustu prací, co musíme napsat a já to samozřejmě nechávám na poslední chvíli, i když jsem se začala připravovat včas. Tak jsem zvědavá, jak to nakonec dopadne, jestli všechno stihnu.

Výtvory kolegů kuchařů ve školě

Občas se stane, že autobusák narazí do semaforu...

plány na léto :)


1 komentář: